Sep 05

2de keer Melbourne

by in Australië

Nadat we op het laatste moment vliegtickets hadden gekocht, gingen we op weg naar het vliegveld. Gezien onze vliegervaring met de Emiraten, leek ons ‘s nachts vliegen geen probleem. Konden we gelijk wat slaap krijgen, scheelde het ons een hostel overnachting en waren we lekker snel in Melbourne.

Dat valt tegen als je met een budget, budget, budget maatschappij vliegt als Tiger Airways. Het was dat we het vliegtuig niet aan hoefde te duwen, maar het scheelde niet veel. De ruimte die we bij de emiraten hadden moesten we nu delen met 6 andere mensen en het ergste was nog wel dat er een klein kindje voor ons zat wat de hele nacht heeft gehuild. Dag ruimte, dag slaap en welkom in de nieuwe dag.

Gelukkig stond in Melbourne Rina en Jim, familie van Irma al op ons te wachten. Ze hadden ons nog nooit gezien, maar we werden met open arme binnen gehaald. Hun zoon had zijn kamer opgegeven (vrijwillig of gedwongen, dat weten we niet…) en wat een geweldig bed was dat. Nadat we even hadden bijgeslapen, zijn we op bezoek gegaan bij de broer van Irma’s opa. Aangezien die als 2 druppels water lijkt op Irma’s opa werd dit al snel verbasterd naar Irma’s opa. In de avond was er een grote BBQ en daar waren we ook voor uitgenodigd (de reden waarom we zo snel zijn vertrokken uit Perth…) en hebben we kennis gemaakt met de rest van de familie. Ook deze familie is net zo groot als de familie uit Nederland en je voelt er ook direct thuis, dus echt een vreemde waren we niet.

Die zondag was het vaderdag, dus in de ochtend gebrunched (zou eigenlijk ontbijt zijn, maar Jims dochter was wat later. Zie je nu wel, ik ben niet de enige die overal fashion laat is :P) en in de middag naar Sint Kilda gegaan. Wonder boven wonder was het een prachtige dag, dus lekker langs de kust gelopen en zo door naar Albert park (het park waar ze ook de F1 Grandprix houden), met als afsluiting een diner met Rina, Jim en Claire.

De maandag zijn we eerst gaan wandelen met de broer van Irma’s opa en hebben we het gehad over vroeger en hoe Australië allemaal in die jaren is veranderd. Hierna heeft Rina ons opgehaald en hebben we de herdenkingsplaats ‘de 1000 treden’ bezocht, een monument voor de gevallen soldaten in de oorlog. Nou die naam is niet verkeerd gekozen, je bent kapot als je boven bent. Uitzicht heb je helaas niet en dan moet je ook nog helemaal naar beneden om terug bij de auto te komen :(. In de avond hadden we weer een feestmaal, aangezien Rina jarig was.

Op onze laatste dag zijn we naar de wijnregio’s van Melbourne gegaan. Verschillende wijnen geproefd (waarvan zelf ik er nog een paar lekker vond. Ja, dat wijn drinken begin ik wel te leren…) en van het uitzicht genoten. In de avond gegeten bij Opa’s broer, lekker ouderwetse Hollandse gehaktballen. Wat hadden we die gemist!

Tags: , ,

One Response to “2de keer Melbourne”

1. From Hans van Daele:

Zo jongelui, al bijna op huis aan. Kenne we weer eens bijpraten.
    Maar agge oe eige nou echt ga vervelen zo die leste dage dan kende
    nog eens an oe fijne oom denken die nog altijd fanatiek postzegeltjes
    spaart en op zoek is naar wat oudere zegels van china, thailand, cambodja
    ge wit wel die landjes waar da gij nou zijn.

Ik hoor het wel als ge iets gevonden zou hebben. Groetjes en een goeie