Aug 08

Snorkelen, snorkelen en nog eens snorkelen!

by in Australië

Vanuit het binnenland weer terug naar de kust gereden om bij het rif aan de westkust te gaan snorkelen. Eerste instantie wilde we netjes op een overnachtingsplek overnachten, maar daar was echt niks (zelfs geen schaduw). Toevallig kwamen we daar Australiërs tegen die zeiden dat we gewoon net voor Exmouth een zijweggetje moesten pakken richting het strand en daar gewoon overnachten.

Zo gezegd, zo gedaan en zo stonden we de avond lekker in de duinen te overnachten. De volgende dag hadden we z’n saaie boodschappen dag, maar gelukkig waren we daar in de ochtend al vrij snel klaar mee en hebben we in de middag lekker gebodyboard in het water. Kunnen we dat beter dan surfen? Nee, dat niet, maar het is zoveel makkelijker en je hebt er net zoveel lol mee (misschien wel meer) als met surfen.

Die nacht weer ergens de bus in de duinen gezet en lekker op het strand gekookt. Weer een keer wat anders en ondanks het kleine beetje zand dat in je eten waait, zeker de moeite waar om te doen. Die avond maar kort geslapen, want we moesten vroeg naar het national park toe. Dit is het enige national park wat wij zijn tegengekomen dat maanden van te voren al vol zit en dat voor de laatste plekken mensen echt in de rij gaan staan. Om die reden stonden wij er om half 1 ‘s nachts dan ook al in de rij en stonden we tweede! In eerste instantie hadden we zoiets, we blijven wel wakker, maar na een kwartiertje in de duisternis te hebben gestaart begon het bed achterin de bus toch te roepen. Hebben we maar lekker in de rij geslapen en werden we wakker met nog 12 mensen achter ons in de rij. Toen de ranger in de ochtend begon met het uitdelen van de verschillende camping plekken, bleek er maar 7 vrij te zijn en waren wij een van de gelukkige! (Robbert en Iris, nog bedankt voor de tip om er vroeg te gaan staan!).

Nadat we ons hadden ‘geïnstalleerd’ op onze campingplaats zijn we de snorkelspullen gaan halen en het water in gedoken. In eerste instantie vrij koud, maar zodra je zwemt en al dat prachtige koraal ziet vergeet je dat al gelijk. Waar je bij het Great Barrier Reef nog met een boot mee moet gaan voordat je er bent, kan je hier gewoon het water inlopen en je bent er. Erg vreemd om mee te maken, maar wel enorm leuk (en enorm handig). In de twee dagen dat we er hebben gesnorkeld hebben we diverse vissen gezien, verschillende soorten koraal en ook nog een rog. Maar het meest vette wat we zagen was een schilpad. Hoe log en saai die beesten op het land zijn, hoe cool ze zijn in het water. Iedereen die ‘finding Nemo’ heeft gezien en het stukje van de schildpadden herinnert, zo zijn ze echt!

Na het enorme snorkelavontuur gaan we door naar het zuiden, richting Perth. Voor de mensen die het willen weten, we lopen nog steeds voor op onze planning (dat is voor Remco wel 2 applausjes waard, 1 voor het hebben van een planning en 2 voor zich er ook nog aan kunnen houden ook!).

Tags: , , , , ,

4 Responses to “Snorkelen, snorkelen en nog eens snorkelen!”

1. From Andrea:

Dit zijn echt top vakantie foto’s
    Twee lachende bruine toetjes…… geweldig !
    Voor het nakomen van de planning hebben jullie allebei een applausje verdiend !

Posted on 14 August 2012 at 12:51 #
  2. From Nilles:

Zo, na een afwezigheid van een maand ben ik weer helemaal op de hoogte van jullie avonturen, belevenissen en escapades. Mooie foto’s bij de laatste 10 posts hoor!

Posted on 16 August 2012 at 21:46 #
    • From Irma & Remco:

Hèhè, eindelijk is ons bezoekers aantal weer verdubbeld! We dachten al, waar blijft hij nou!

Posted on 18 August 2012 at 07:33 #
  3. From Nilles:

Zometeen ga ik nog blozen 😉